Cichy zabójca Masy Mięsniowej

cichy zabójca masy mięśniowej (photo)Witam serdecznie,

dziś chciałbym poruszyć ważny temat którego bardzo wiele osób w ogóle nie bierze pod uwagę. Tym problemem jest Cichy Zabójca Masy Mięśniowej.. pewnie teraz pytasz,  a co to takiego ? co może „zabijać” twoją mase na  którą tak ciężko pracowałeś ? zaraz wszystko się wyjaśni…

Kto jest „tym” cichym zabójcom masy?

Jesteś gotowy? Już wyjaśniam, wspomnianym cichym zabójcom masy mięśniowej jest  STRES – tak, tak, chodzi o stres.. Ale jak właściwie ma się stres do naszej masy  mięśniowej?  Zacznijmy od początku – Czyli od kortyzolu.

Kiedy zaczynasz się stresować twój organizm zaczyna produkować związek o nazwie kortyzol. Kortyzol jest tzw. Katabolicznym hormonem który zmniejsza syntezę białek i zapobiega wzrostowi tkanek – czyli blokuje budowanie mięśni.

Teraz już rozumiesz o co chodziło z tytułem – Cichy zabójca masy mięśniowej..Mało? Jedziemy dalej – Regularne działanie kortyzolu na organizm prowadzi do wyczerpania zasobów odpornościowych organizmu co prowadzi do różnych chorób (między innymi: katar, częste przeziębienia,  zwiększone ciśnienie krwi, większe prawdopodobieństwo zachorowania na choroby serca lub nowotwory.
Jest jeszcze jedna rzecz – stres sprzyja gromadzeniu niezdrowych tłuszczy w ciele czyli najprościej mówiąc kortyzol jest trucizną i na dodatek sabotuje nasze działania jeśli chodzi o budowanie masy..
Skutki działania kortyzolu na nas – ogólne osłabienie organizmu, kiepski nastrój i brak chęci do treningów czy regularnego odżywiania.

Regularny stres może prowadzić również do występowania – bezsenności, zwiększonej agresji czy stanów depresyjnych!!  I teraz nasuwa się pytanie:
Czy Ten cały „stres” który mamy jest warty naszego zdrowia ?

Jeśli odpowiedziałeś na to pytanie nie (nie jest warty) mam dla ciebie dobrą wiadomość,

zaraz pokaże ci jak poradzić sobie ze stresem a na koniec otrzymasz plan działania dzięki któremu wyeliminujesz źródło twoich stresów.

A więc co możesz zrobić aby od zaraz zmniejszyć poziom stresu i polepszyć swoje zdrowie i samopoczucie..  ?

10 Sposobów na Stres

  1. Witaminy – Na stres może pomóc nam przyjmowanie regularnie regularnie kompleksu witamin i minerałów który poprawi funkcjonowanie całego organizmu oraz uzupełni twoją dietę o wszystkie witaminy i minerały których zabrakło w diecie. (kompleks wit-min. koszt na miesiąc: 15-30zł)
  2. Kakao – Naukowcy odkryli że kakao zawiera substancje która stymuluje mózg do produkcji hormonu szczęcia czyli endorfin, dlatego jedzenie regularnie jednej kostki ciemnej czekolady z dużą zawartością kakao, jest jak najbardziej na miejscu i pomaga na stres.
  3. Dieta bogata w zioła – właściwości antystresowe możemy znaleźć również w ziłach takich jak: bazylia, tymianek, majeranek, melisa – zachęcam cie do włączenia na stałe tych ziół do swojej diety (zioła możesz dodawać do większości posiłków w formie świeżej lub suszonej.
  4. Regularne jedzenie – Prawidłowe funkcjonowanie organizmu jest wtedy kiedy regularnej przez cały dzień dostarczasz do organizmu odpowiednie posiłki i wartości odżywcze takie jak (białka/węg./zdrowe tłuszcze) dlatego aby zachować optymalną prace organizmu zaleca się jeść regularnie średnio co 2-3h. Tą metodą możemy przyspieszyć metabolizm a co za tym idzie, zwiększa również apetyt i zredukować poziom stresu.
  5. Woda – ten prosty płyn ma mnóstwo cudownych właściwości leczniczych i nie tylko dla ludzkiego organizmu który sam w somie składa się bardzo dużej części z wody.
    Jedną z zalet wody jest działanie antystresowe dlatego odpowiednie nawodnienie jest takie ważne. Postaraj się spożywać 2-3l wody mineralnej dziennie, w tym 0,4-0,5l zaraz po przebudzeniu.
  6. Zdrowe przekąski – w stresujących chwilach warto rozłodować swoje napięcia sięgając po coś na ząb. Chipsy czy słodycze odradzam ale zdrowe przekąski takie jak: orzechy, jabłka, owoce suszone czy marchewka- czemu nie. Jako bonus otrzymasz porcje witamin i minerałów oraz kopa energetycznego (w związku z węglowodanami prostymi zawartymi w przekąskach).
  7. Codzienna medytacja – Ten sposób może wydawać się dziwny ale w 100% działa i sam to mogę potwierdzić. Regularna medytacja wpływa pozytywnie na cały organizm oraz skutecznie zmniejsza stres. Jeśli nigdy nie próbowałeś medytacji możesz o tym poczytać w Google, gdzie jest dużo blogów i filmów na temat tego jak medytować. W dużym skrócie – Jeśli nigdy nie medytowałeś zacznij od przygotowania odpowiedniego miejsca w którym będziesz miał maksymalny spokój i ciszę, ogranicz wszystkie czynniki zewnętrzne takie jak telefon, telewizor itd.) przyjmij wygodną dla ciebie pozycji na siedząco. Następnie pod zamkniętymi powiekami postaraj się wyciszyć myśli i obserwować je biernie nie angażując się w żaden wątek. Takie ćwiczenie dla początkujących jest na początku dość trudne dlatego zacznij od 10-15min dziennie. Kiedy będziesz uważał że jesteś gotowy podwyższyć poprzeczkę i medytuj przez 20-30min.  Medytacja to skuteczny sposób na walkę ze stresem.
  8. Skończ z – Ten sposób na stres wiąże się ze skończeniem z rzeczami które pobudzają twój stres i są dopalaczami stresu. Takimi rzeczami są np. alkohol, nikotyn, kawa czy energetyki. Wszystkich tych rzeczy nie musisz eliminowac od razu ale postaraj się na początek maksymalnie wszystkie te rzeczy ograniczyć.
  9. Eliminacja stresu – Eliminowanie stresu jest bardzo ważne i na dłuższa metę pomaga ci podnieść znacznie jakość swojego życia wolnego od stresu. Aby zacząć eliminacje stresu wypisz na kartce wszystkie stresujące rzeczy i sytuacje których doświadczasz i zacznij od planu jaka wyeliminować punkt po punkcie aby do „tego typu” sytuacji i rzeczy nie dochodziło. Jeśli to coś nie da się wyeliminować od razu po musisz maksymalnie ograniczyć tą rzecz i starać się z czasem się jej pozbyć. Jeśli ta rzecz to np. praca postaraj się przygotować do tego i zmienić ją po jakimś czasie. Gwarantuje  że gdy już wyeliminujesz stres związany z ważnym dla ciebie obszarem odczujesz dużą ulgę.
  10. Pasja – Zastanów się przez chwile – czy stresujesz się i myślisz o różnych stresujących rzeczach czy sprawach podczas wykonywania czegoś co kochasz wykonywać, podczas wykonywania czegoś co można nazwać pasją (dla jednego może to być gra w piłkę nożną, a dla innego może by być kulturystyka) ? Podejrzewam że twoja odpowiedz brzmi – nie nie myślę wtedy o niczym innym niż to co w danym momencie robię.. No właśnie już rozumiesz jak to działa..
    Gorąco zachęcam cię do znalezienia swojej pasji jeśli jeszcze jej nie znalazłeś. Zacznij robić coś co lubisz robić, to co czujesz że chciałbyś robić i zacznij to robić tak często jak tylko będziesz mógł sobie na to pozwolić, a zobaczysz jak stres będzie znikał z twojego życia regularnie. Badania naukowe udowodniły że osoby mając jakąś pasje i regularnie działający w jej obrębie są znacznie mniej zestresowani (oraz mniej podani na stres) niż osoby które prowadziły nieregularny tryb życia pozbawiony pasji. Jaki wniosek – Osoby posiadający pasje którzy regularnie działają w jej obrębie są mniej zestresowani i podatni na stres ponieważ większość swojego czasu poświęcają na rzeczy które lubią robić przez co „stres” jest po prostu nieobecny w tym czasie.

Jak wykorzystać tą wiedzę w praktyce ?

Jeśli jesteś zmotywowany do tego żeby zmniejszyć poziom swojego stresu w praktyce nie będzie to problemem. Poniżej przygotowałem prosty plan działania krok po kroku..

Krok 1 – Przemyśl gruntownie temat stresu i zastanów się kiedy w twoim życiu występują sytuacje stresujące, kiedy jesteś zestresowany? może podczas wykonywania jakiegoś zajęcia? Szukaj w swojej pamięci rzeczy/sytuacji/czynności które są powtarzalne, regularne lub możliwe do przewidzenia..

(nie bierz pod uwagę sytuacji stresujących których nie da się przewidzieć ani
„jednorazowych” stresujących rzeczy z twojego życia)

Krok 2 – Na podstawie przemyśleń z kroku 1, wypisz na kartce wszystkie sytuacje/rzeczy/czynności które wywołują u ciebie stres

Krok 3 – Z powyższej listy wybierz 2 największe źródła stresu i postaraj się skupić na wyeliminowaniu lub ograniczeniu tych źródeł.

Jeśli np. tym źródłem stresu może być praca czyli coś czego nie możemy wyeliminować szybko, w takim razie zrób sobie długo falowy plan co musisz zrobić (krok po kroku) aby wyeliminować dane źródło stresu. Trzymając się przykładu pracy,

Ja zrobił bym tak:

1) Wybieram miejsce gdzie/jak chce pracować (co chce robić)
2) Przygotowuje wszystko co mi potrzebne (nowe cv, list motywacyjny, itd.)
3) Oszczędzam przez najbliższe  3-4miesiące odkładając „bufor” gotówki który będę miał kiedy zrezygnuje z pracy – to pomoże mi być być spokojniejszym o pieniądze po odejściu z pracy
4) Szukam pracy wg. moich kryteriów (regularnie wysyłam CV do wielu firm które pasują do moich wymagań i czekam na efekty – rozmowy kwalifikacyjne i ostatecznie prace)

(po pewnym czasie..) Cel zostaje zrealizowany – znalazłem prace czyli Wyeliminowałem źródło mojego stresu zmieniając prace. Czas jaki potrzebowałem na wyeliminowanie „tego źródła stresu” – kilka miesięcy + plan działania. Wniosek – poświęcony czas był warty uwolnienia się od „tego” źródła stresu.

Wiem że każde wyzwanie niesie za sobą widmo porażki i zwątpienia ale trzeba sobie uświadomić jak działa na nasz organizm stres i coś z tym w końcu zrobić..

Jeśli wykorzystasz wskazówki których tu się dowiedziałeś i zastosujesz się do planu działania, gwarantuje że poziom twojego zdrowia i nastroju diametralnie się poprawi,
a stres odfruuunie do ludzi ze stresowanych – Ty już wtedy nie będziesz do nich należeć.

Przesłanie na koniec:

indeks
Pozdrawiam Serdecznie i życzę mniej stresów,


PS – Jeśli podobał Ci się ten artykuł skomentuj go poniżej
lub kliknij LUBIE TO  aby więcej osób mogło się o tym dowiedzieć, Dzięki !

 

 

Kto jeszcze chce dowiedzieć się
przez jakie 7 Największych BŁĘDÓW
99% chudzielców nie może Przytyć?

Darmowy Raport PDF (16str) ujawnia całą prawdę!

Jeśli chcesz dowiedzieć się o jakie błędy chodzi oraz
jak je wyeliminować, wpisz poniżej adres e-mail,
wszystkiego dowiesz się z Raportu..

(Raport otrzymasz na swoją skrzynkę w ciągu kilku minut)

 

Ten artykuł można znaleźć wpisując:

  • dieta na mase stres
  • stres podczas diety na mase
  • wpływ stresu na mase mięśniową
  • wpływ stresu na organizm
Share Button

Dodaj komentarz