7 Strategii Budowania Masy

budowanie masy mięśniowej

Witaj,

Dziś postanowiłem napisać artykuł o 7 Ważnych Strategiach które pomogą Ci szybciej i skuteczniej przybrać na masie.

Wybrałem strategie które zwyczajnie wiele osób pomija lub zapomina (nie tylko początkujący) dlatego postaraj się przeczytać każdą z tych 7strategii i zastanów się czy stosujesz je u  Siebie lub czy w ogóle o tym wiedziałeś.. (?)

Ok, a więc bez dłuższych wstępów przejdźmy do konkretów:

Oto 7 rzeczy które pomogą Ci Przybrać na Masie SZYBCIEJ…


Strategia #1
– Zapomnij o 3 Posiłkach Dziennie

Serio jeśli chcesz zacząć budować mase musisz jeść więcej w znaczeniu większej ilości posiłków, tak aby przez cały dzień dostarczać paliwo do twojego organizmu.

Więcej posiłków to więcej pożywienia dostarczanego stopniowo przez cały dzień a to znacznie przyspiesza proces budowania masy i jest nieodłącznym elementem diety na mase. Od dziś zacznij jeść 6-7 mniejszych posiłków zamiast klasycznego wzorca – śni/obi/kol.

ile jeść podczas diety na mase

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule ile jeść żeby przytyć?

 

Strategia #2 – Jedz Więcej „Między” Posiłkami

Aby rosnąć musisz konsekwentnie przestrzegać diety na mase i jeść kilka głównych posiłków dziennie ale prócz tego musisz jeść jeszcze więcej.. Kiedy ? Właśnie między głównymi posiłkami.

Przerwa między takimi posiłkami powinna wynosić ok.2 do 3h więc między czasie możesz między niektórymi przerwami przekąsić coś dobrego:) oczywiście nie mam na myśli żadnych „słodyczy” czy „fast-food-ów” ale coś równie smacznego,  mianowicie owoce bo one będą pełniły role dodatkowego paliwa do momentu następnego posiłku oraz mają jeszcze inne  zalety – pobudzając apetyt i dostarczają bomby witaminowej.

Przykłady: jabłka, banany, kiwi, orzechy

przekąski podczas diety na mase

 

Strategia #3 Zawsze Pamiętaj o Najważniejszym

Jak wiadomo każdemu, budulcem mięśni są proteiny czyli białko i mimo najważniejszej roli „głównego bohatera” naszych mięśni (białka) wiele osób nie skupia się wystarczająco na tym aby dostarczyć w diecie wystarczająco dużo białka.

Dlatego miej to cały czas na uwadze i pamiętaj również o stosowaniu różnych źródeł protein (mięso, nabiał, ryby, orzechy, itd).

dieta na mase białkoTak naprawdę białko powinno znajdować się w praktycznie każdym posiłku Twojej diety pomijając przekąski (ale tu też może być białko w postaci np. orzechów, bananów).

 

Strategia #4Najczęściej Pomijany Składnik Diety Na Mase

Najczęściej pomijanym składnikiem diety podczas budowania masy mięśniowej są oczywiście tłuszcze, Zdrowe tłuszcze. Ok, ale dlaczego tłuszcze są tak ważne w diecie na mase ? (częste pytanie)

Oto odpowiedz: Zdrowe tłuszcze są składnikiem „złotej trójcy” która odpowiada za to że Twoja dieta jest odpowiednio zbilansowana.

Chodzi oczywiście o  – Białka, Węglowodany  i Tłuszcze. Dlatego każda dieta na mase powinna zawierać tak samo białka jak i węgle jak i tłuszcze. To po pierwsze, ale tłuszcze mają jeszcze kilka innych zalet o których warto wiedzieć.

Co mam na myśli – Zdrowe tłuszcze wpływają na zwiększenie produkcji hormonów anabolicznych w twoim organizmie co bezpośrednio przekłada się na szybkość budowania masy i regeneracje.  Mało tego udowodniono że przyjmowanie regularnie zdrowych  tłuszczy pomaga spalać tłuszcz z okolic brzucha..

Gdzie występują zdrowe tłuszcze np:. Ryby, niektóre owoce (np avocado), warzywa, orzechy

dieta na mase zdrowe tłuszcze


Strategia #5
Zaharuj się

Czas powiedzieć sobie szczerze jeśli chcesz zbudować potężną mase mięśniową nie wystarczy spacerek na bieżni albo „zabawa” z hantlami czy maszynami po 12-15 powtórzeń, bez zmęczenia – nie tędy droga.

Oto recepta – Po pierwsze musisz odpowiedzieć sobie na  kilka pytań: Czy chcesz przytyć?……… Jak bardzo  chcesz przytyć?………………  Jak bardzo Twoja waga jest  dla Ciebie ważna?…………………. Co by było i jak byś się czuł gdybyś osiągnął już swój cel? …

Odpowiedziałeś ? Ok , Teraz krok 2 – Zaharuj się!! Co przez to rozumiem?

Musisz na każdym treningu (na każdym bez wyjątku) dać z siebie wszystko, wyobraź sobie że mięśnie zaczynają się budować dopiero gdy dasz z siebie 110% na TRENINGU. Pomyśl o tym tak -jeśli chcesz mieć  wyniki „na serio” to zacznij ćwiczyć „na serio”.

Nawet jest takie przysłowie:
„jaka praca – taka płaca”  albo  „jaka praca – takie wyniki”.

A więc teraz kiedy będziesz szedł na siłownie zadaj sobie pytanie „ po co tam idę?” Zadawaj sobie pytanie przed każdą serią po co tu jestem ? po co to robię?

Aby za każdym razem być maksymalnie skupionym i wykonać każdy trening na 110% aby za każdym razem gdy wychodzisz z siłowni wiedzieć że „zasłużyłeś na swoje mięśnie”. Trenuj krótko ale maksymalnie intensywnie – ZAHARUJ SIĘ !!!

trening na mase za charuj się

 

Strategia #6 – Rosnąć Jeszcze Więcej Jeszcze Więcej Śpiąc

Nie wiem czy wiesz ale prawda jest taka że mięśnie nie rosną podczas treningu tylko podczas regeneracji a jak wiadomo najwięcej regeneracji ma organizm w ciągu nocy więc weź to do siebie i teraz kiedy już wiesz jak możesz ułatwić Twoim mięśniom szybciej się odbudowywać i rosnąć, pomóż im i wydłuż swoją fazę snu do co najmniej 8-9h.

Innym sposobem na dodatkową porcje regeneracji są drzemki w ciągu dnia (najlepiej zaraz po treningu). Wystarczy 40-45min  aby znacznie przyspieszyć cały proces regeneracji i budowy mięśni.

Pamiętaj:  Sen + drzemki = Większe i Szybsze Mięśnie.

sen podczas budowania masy mięśniowej

 

Strategia #7 Diabeł Tkwi w Szczegółach

Co to za szczegół diety na mase o którym zapomina tak wiele osób początkujących chcących przytyć? Tym szczegółem są witaminy i minerały.

Mówię o tym ponieważ witaminy i minerały odgrywają kluczową role w całym procesie budowania masy. Nie możesz ich mieć za mało (a tym bardzie niedoborów) jeśli chcesz efektywnie budować mase.

W tym celu musisz zwiększyć spożywanie między innymi warzyw i owoców. Jest na to jeszcze jedna rada – zaopatrz się w kompleks typu „multiwitamina” który będzie zawierał większość witamin i minerałów (+ np. tłuszcze omega) co pozwoli uzupełniać brakujące składniki na bieżąco przez 24h na dobre. Takie kompleksy są dość tanie i wygodne w spożywaniu – przeważnie 1-2kap. dziennie).

dieta na mase witaminy i minerałyA więc pamiętaj – diabeł tkwi w szczegółach dlatego „ulepsz” swoją dietę na mase o kompleks multiwitamin aby mieć jeszcze lepsze rezultaty.


Słowami Zakończenia…

Poznałeś już te 7 Strategii Budowania Masy  które dla Ciebie przygotowałem, teraz czas na Ciebie – zastanów się jeszcze raz na spokojnie które z tych 7 strategii stosujesz u siebie w praktyce a które nie i następnie  postaraj się sukcesywnie wprowadzać każdą z tych rzeczy u Siebie a możesz mi wierzyć na słowo lub nie, na pewno zobaczysz DUŻO LEPSZE i SZYBSZE efekty swojej diety i treningu na mase – a więc DoRoboty 🙂


CO JESZCZE MOŻESZ ZROBIĆ ABY PRZYTYĆ i NABRAĆ MASY MIĘŚNIOWEJ ?
Możesz testować na własną rękę różne diety czy treningi i ucząc się metodą
prób i błędów, odkryć co działa a co nie. Niestety to zajmuje zwykle sporo czasu…
Możesz również skorzystać z gotowego rozwiązania które zaprojektowałem specjalnie z myślą o osobach którym zależy na szybkich wynikach i nie mają czasu na studiowanie tematu i testowaniu na sobie różnych nieskutecznych diet czy treningów.

Drogę Ekspresową do rozwiązania twojego problemu znajdziesz na następnej stronie >>

Marcin Barnowski - Moja dieta na mase
Jeśli podobał Ci się ten artykuł napisz co o nim sądzisz poniżej w komentarzach lub kliknij LUBIE TO aby więcej osób mogło do tego dotrzeć:) Dzięki !

 

 

Kto jeszcze chce dowiedzieć się
przez jakie 7 Największych BŁĘDÓW
99% chudzielców nie może Przytyć?

Darmowy Raport PDF (16str) ujawnia całą prawdę!

Jeśli chcesz dowiedzieć się o jakie błędy chodzi oraz
jak je wyeliminować, wpisz poniżej adres e-mail,
wszystkiego dowiesz się z Raportu..

(Raport otrzymasz na swoją skrzynkę w ciągu kilku minut)

 

Share Button

Jedna myśl nt. „7 Strategii Budowania Masy

  1. Pingback: Podstawowe typy budowy ciała | Moja Dieta na Mase

Dodaj komentarz