Dieta na Mase a Podstawowe TYPY Budowy Ciała

podstawowe typy budowy ciała

Podczas układania własnej diety na mase bardzo ważne jest poznanie typu budowy Twojego ciała. Mówi się że każdy ma z nas inna przemianę materii.

FAKT –  ale rzadko kiedy mówi się o trzech głównych grupach sylwetek czyli typach budowy ciała które zaraz Ci przedstawię..

Spójrz na poniższe postacie i spróbuj rozpoznać swój typ budowy ciała..

W dalszej części tego artykułu postaram się krótko scharakteryzować i omówić poszczególne typy budowy ciała..

typy bydowy ciała

a tak wyglądają 3 typy budowy ciała u kobiet:

typy budowy ciała u kobiet

TYPY Budowy Ciała – CHARAKTERYSTYKA:

1) EKTOMORFIK (typ budowy ciała ektomorficzny)

ektomorfik

Ludzie o których mówi się że są „drobnej kości” charakteryzuje ich szczupła budowa ciała, dość wąska i zarazem płaska klatka piersiowa oraz bardzo niski poziom otłuszczenia, cechuje ich szybki metabolizm przez co ciężko idzie im budowanie masy mięśniowej.

WPŁYW NA SPORT u ektomorfików:

– problem z przybraniem na masie (ze względu na szybką przemianę materii)
– łatwość zbijania, redukcji wagi
– łatwość w dyscyplinach wydolnościowych, kondycyjnych
– trudność w dyscyplinach wymagających siły

Jeśli należysz do tej grupy –  Aby nabrać masy powinieneś robić krótki intensywny trening, zwiększyć ilość spożywanych węglowodanów a także białka oraz pamiętać o odpowiedniej regeneracji.

Ektomorficy
Ektomorfik – Podsumowanie:

  • Szczupły kształt ciała
  • Wąskie barki i biodra
  • Wąska klatka piersiowa i brzuch
  • Cienkie ramiona i nogi
  • Słabe umięśnienie
  • Niski poziom tłuszczu
  • Szybka przemiana materii

Jeśli jesteś ektomorfikiem TUTAJ znajdziesz przykładową Dietę Na Mase dedykowaną specjalnie ektomorfikom.

 

2) ENDOMORFIK (typ budowy ciała endomorficzny)

endomorfik

Są to osoby o grubej kości z duża tendencją do tycia (otłuszczania) oraz słaba rzeźba
postura jest zamknięta w okręgu/owalu.

Endomorfików cechuje wolny metabolizm na ogół wynikający z nadmiaru insuliny. Wyróżnia ich duża masa zarówno mięśniowa (niestety niskiej jakości) jak i tłuszczowa.

WPŁYW NA SPORT u endomorfików:

– przeciętne predyspozycje do budowania masy mięśniowej
– szybkie odkładanie tkanki tłuszczowej

Jeśli należysz do tej grupy – Częsty trening połączony z aerobami oraz odpowiednią dietą (ze zmniejszoną ilością węglowodanów) a także odpowiednią regeneracją pomogą Ci efektywnie budować sylwetkę.

endomoficyPodsumowanie:

  • Kształt ciała w kształcie „gruszki” lub owalu
  • Szerokie biodra
  • Mocno otłuszczone ciało głównie ramiona i łydki, klatka
  • Tendencja do szybkiego otłuszczania
  • Wolna przemiana materii

 

 

3) MEZOMORFIK (typ budowy ciała mezomorficzny)

mezomorfik

Są to osoby o cechach budowy i metabolizmu między ektomorfikami a endomorfikami.

Mezomorfików wyróżnia postawna sylwetka o niskim poziomie tłuszczu i dobrej rzeźbie. Sylwetki mezomorfików mają naturalną muskularną budowę, wyprostowaną postawę
i najczęściej budowę w kształcie trójkąta (szerokie plecy).

Ich metabolizm stoi na średnim poziomie. Maja tendencje do szybkiego i łatwego zwiększania masy mięśniowej a także do redukcji wagi.

Teraz pewnie pytasz – Czyli mają farta i nie muszą nic już robić?

Niestety nie jest tak że nic nie robią by ich mięśnie rosły ponieważ muszą tak samo stosować diety i regularnie trenować aczkolwiek rezultaty ich diety oraz pracy widać najszybciej i jeśli mają odpowiednio dobraną dietę na mase.

mezomorficyPodsumowanie:

  • Kształt ciała w kształcie trójkąta (szerokie plecy/ramiona)
  • Naturalnie umięśniona sylwetka
  • Wąskie biodra
  • Małe otłuszczenie ciała
  • Wyprostowana postawa
  • Zrównoważona przemiana materii
  • Łatwość w budowaniu masy mięśniowej oraz redukcji

 

Na koniec chciałbym żebyś zobaczył te 3 typy budowy ciała (opisane powyżej) na konkretnych przykładach w małym podsumowaniu – oczywiście mam nadzieje że tych 3 Panów poniżej nie trzeba nikomu przedstawiać..

 

3 typy budowy ciała

 

Teraz kiedy wiesz już jaki Ty masz typ budowy ciała, masz znacznie większe szanse na osiągnięcie swojego celu..

Jeśli weźmiesz pod uwagę cechy wspólne dla swojego typu budowy ciała i wykorzystasz tą wiedzę u siebie będzie Ci dużo łatwiej zarówno przy budowania masy mięśniowej jak i redukcji..

 

Marcin Barnowski - Moja dieta na mase

Jeśli podobał Ci się ten artykuł – daj znać w komentarzu poniżej lub kliknij udostępnij go aby więcej osób mogło się o tym dowiedzieć, Dzięki !

 

 

 Kto jeszcze chce dowiedzieć się
przez jakie 7 Największych BŁĘDÓW
99% chudzielców nie może Przytyć?

Darmowy Raport PDF (16str) ujawnia całą prawdę!

Jeśli chcesz dowiedzieć się o jakie błędy chodzi oraz
jak je wyeliminować, wpisz poniżej adres e-mail,
wszystkiego dowiesz się z Raportu..

(Raport otrzymasz na swoją skrzynkę w ciągu kilku minut)

 

Share Button

Dodaj komentarz